KAKAOLU ÇAYLI KEK

kakaolucaylıkek

Allah’ın selamı,rahmeti ve bereketi üzerinize olsun değerli arkadaşlarım,ziyaretçilerim.Uzun bir aradan sonra kolay  ve güzel bir kek tarifiyle karşınızdayım.Son aylarda sık yaptığım tarifler arasında yer aldı bu kek.

MALZEMELER

3 adet yumurta

1,5 su bardağı toz şeker

1 su bardağı soğutulmuş çay

Yarım su bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

İsteğe bağlı bir paket vanilya ve

2 su bardağı elenmiş un

Üzeri için çikolata sosu veya krem şanti

YAPILIŞI

Yumurta ve şekeri çırpın,çay ve sıvıyağı ilave edin.Ardından un,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek tekrar çırpın.Yağlanmış düz bir kalıba döküp 185 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.Arzuya göre soğuyunca  üzerine çikolata sosu dökerek veya krem şanti ile servis yapın.Afiyet olsun.

Kaynak:nefisyemektarifleri.com

kekler kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “KAKAOLU ÇAYLI KEK”

  1. cahidem Says:

    s.a.Oyy canım kardeşim benim.Sana olan muhabbetimi biliyorsun.Sen buralarda uzun süre gözükmeyince inan ki canım sıkılıyor.Allah cümlemizi hayırdan ayırmasın.
    Kek çok şık duruyor,ellerine sağlık.Ben kakaolu değilde havuçlu tarçınlı yapıyorum çaylı keki.Bir de böyle denemeli.
    Kardeşim bugün çocukların maneviyatı ile ilgili bir yazı yazdım.Uzun süredir bu konuda çok doluyum.Seninde bu konuyla ilgili farklı uygulamaların ve fikirlerin varsa,paylaşırsan sevinirim.Hayırlı bereketli bir cuma günü dilerim

  2. akasyakokusu Says:

    S.A.Emine’cim…
    Bak şu işeki bende senden epeydir alamamıştım..Aklıma gelen ilk isimlerden biriydin..Adana’lı olarak tabiki..
    Dedim bana bi hayırlı olsun demedi kulağını çınlattım hatta:)))Şaka şaka..Ama gerçekten ben evle eşyayla toplanmayla derken nete giremedim..Sağlık olsun Allah c.c. sağlık sıhhat versin..amin..Elbette buralara gelirsen beklerim..Ben Yüreğir’deyim..Ağustosun 16.sında geldik bir hafta ev bekledik belli oldu eşyayı Mardin’den gönderdiler yerleştim falan zaman geçti işte…Yavuzlar’daki Aksantaş fabrikasının yerine yapılan tokideyim ben..Görüşmek üzere kal sağlıcakla….Unutmadan kekinden payımı alıyorum eline sağlık canım..


Yorum bırakın