SOĞANLI BÖREK

soganliborek

 

 

 

 

 

 

 

Eşimle evleninceye kadar bu kadar soğanı çok bir börek(onlar soğanlı çörek diyorlar) yememiştim.Ama hoşuma gitti ve son yıllarda kendim de yapmaya başladım,soğanseverler bayılarak yerler eminim!

 MALZEMELER:

8 su bardağı un

Yeterince su

2 tatlı kaşığı tuz

İÇ MALZEME:

10 orta orta boy soğan(küçükse iki katı)

1 kase rendelenmiş herhangi bir çeşit peynir

Biraz kıyılmış maydanoz,nane yoksa  1 tatlı kaşığı kuru nane

Pulbiber veya kırmızı toz biber

Soğanın sulanmaması için tuz koymadım.

Üzeri için biraz sıvı yağ

YAPILIŞI:

Un,su ve tuz ile ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur yapılır.Ben bu ölçülerle bir orta boy,bir küçük boy tepsiyle iki tepsi börek yaptım altışar kattan.Yani hamuru 12 bezeye ayırdım.Bezelerin altısı iki yumurta büyüklüğünde,diğer altısı bir yumurta büyüklüğünde oldu.Bu bezeleri sırayla un yardımıyla tepsi büyüklüğünde açarak yağlanmış tepsiye yaydım.Açtığımız hamurlar hazır yufkadan birazcık kalın oluyor.Üzerine biraz soğanlı iç döşedim,tekrar açılmış hamur tekrar iç malzeme şeklinde altı beze hamur bitirilir.İç malzemeye yağ koymadığımız için böreğimizin üzerini biraz bolca yağlarız ve bundan sonra bıçakla istediğimiz şekilde dilimleyerek fırına veririz.Üzeri nar gibi kızarıncaya dek pişiririz.Afiyet olsun!

 

 

 

börekler-çörekler kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Bir Yanıt Bırakın

