TUZLU PASTANE KURABİYESİ

Tarifi pastacikiz.comdan alarak denedik büyük kızımla beraber.Ufaklık dışarıda oyun oynamayı,bisiklet sürmeyi tercih etti:)Sitede güzel tarifler var.Daha önce ziyaret etmemişseniz uğramanızı tavsiye ederim.
MALZEMELER

1 pk. oda ısısında tereyağ veya margarin

Yarım çay bardağı sıvı yağ

Yarım çay bardağı sirke

3 tatlı kaşığı şeker

1 tatlı kaşığı

1paket kabartma tozu

1 tatlı kaşığı mahlep(bu seferlik kullanmadım ama sevdiğim bir baharat)

Aldığı kadar un

Üzeri için 2 yumurta sarısı(bir adet kullandım)

Susam,çörekotu

YAPILIŞI
Tereyağ veya margarin,sıvıyağ,sirke,şeker,tuz,mahlep,kabartma tozu ve azar azar un ilavesiyle kulak memesi kıvamında bir hamur yoğrulur.Hamurdan küçük parçalar koparılarak çeşitli şekillerde kurabiyeler yapılır.Az yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı dizilerek üzerine yumurta sarısı sürülüp susam,çörekotu serpilir.Üzeri kızarana dek pişirilir.Afiyet olsun.
kurabiyeler kategorisinde yayınlandı. 8 Comments »

8 Yanıt to “TUZLU PASTANE KURABİYESİ”

  1. akasyakokusu Says:

    Hayıırlı akşamlar canım eminecim.OHHH pastanın tadına bakan ilk benim.akşam üstü tam yazarken elektrik gitti valla kopyaladım yorumu baya bekledim.gelirse gönderivereyim diye gelmedi.
    sonrada kızı pansumana götürdük.sorma canım balon gibi iyicene büyüdü kapladı ayağını.terlik bile giyemiyo.acile gittik pansuman için ordada yaralı asker vardı helikopterle d.bakıra götürdüler.onada ağladım moral sıfıra indi.bir tanede şehit vardı:((
    Allah c.c. razı olsun Rabbim hayreylesin neylerse güzel eylesin..amin.vardır bir hayır.canım diğer tarafı siliyorum bir ora bir bura.kafam karıştı artıkın burdan takip et tamammı canım.selam ve duayla kalasın.

  2. akasyakokusu Says:

    Hayırlı sabahlar Emine’cim..Bende şimdi açtım pcyi.seni gördüm k.b.b.ye gittimdi kontrole çok kalabalık öğlen sonuya kaldım.
    Ben gelesiye çocuklarda uyanmış çay suyu koydum bakım çıkacam.
    Canım çok saol bana moral veriyorsun Allah c.c. razı olsun.Çocuklarının hayrını göstersin herşeyi gönlüne göre versin.AMİN.
    Ben birkaç tuzlu daha alayım hemen kalkayım.selam ve duayla kalasın.

  3. Lezzet Gemisi Says:

    GEÇEN GÜN BEN DE YAPMIŞTIM. TARİFİ HEMEN HEMEN AYNI. ÇAYIN YANINDA YEMELERE DOYULMUYOR. KIZININ VE SENİN ELLERİNİZE SAĞLIK CANIM. BİR TANE ALIP KAÇIYORUM. :)) HAYIRLI GÜNLER…

  4. Huriye Says:

    Kurabiyeler çok lezztli gorunuyor ellerinize saglik.

    Merhabalar,etkinlik davetiyemi birakiyorum,beklerim,sevgiler.

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,

    MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
    30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben🙂 yapacağım.

    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

    Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
    Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

    Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler…

  5. makhina hobi Says:

    selam arkadaşım çok teşekkürler,kurabiylerden biraz alayım maç izlerken yiyelim :))hayırlı akşamlar diliyorum,sevgilerle ve selametle kalın:))

  6. akasyakokusu Says:

    eminecim demek gideceksin.offf hepten yalnız kalacaz desene.
    ama oralar serindir yüksektir.gündoğmuşa git gitmedim ama.aksekiye gitmiştim sanırım yakın birbirine.
    sen oralar sıcak diyorsan biz ne yapalım.ben şimdiden emekli olunca antalyada nasıl yaşıcaz diye düşünüyorum.yıllardır serin yerlerde yaşadık.valla eşimin gönlü olsa onu bolu’ya yerleşmeye ikna edecem.beş yılımız geçti orda.harika bir yer inan.
    ehh burasıda bir o kadar yanıyor.ağaç yok yeşil yok.sabah kızı pansumana götürdüm hastaneye.plastik cerrahiyede gösterdimdi.diyarbakır yolu üstünde hastane.hani yol geliş gidiş ya..az gençten birisi iki yolun arasındaki kaldırıma yenice ağaç dikmişler.orda bir yeni yeşeriyor fidan valla onun gölgesinde minibüs bekliyor.kendi kendime gülesim ve şaşkınlığım geldi.napsın garibim.neyse canım görüşürüz değilmi gitmeden.kalkayım ben çocuklar başımda.selam ve duayla kal emi.

  7. kezbanyenge Says:

    Ya Allah!
    Dünya ve ahirette karşılaşacağım her bir korku için lailaheillallah ı,
    Her keder ve üzüntü için maşaallahı,
    Her bir nimet için elhamdulillahı,
    Hayret verici her şey için subhanallahı,
    Her bir günah için estağfirullah ı,
    Her darlık için hasbiyallahı,
    Her musibet için inna lillahi ve inna ileyhi raciun u,
    Her bir kaza ve kader için tevekkeltu alellah ı
    Her bir itaat ve isyan hareketi için la havle vela guvvete illa billahil aliyyul aziim i, hazırladım.
    Ey Rabbım! Bize arttır da eksiltme, bizi şereflendir de hor ve hakir kılma, bize ver de mahrum bırakma, bizi seç de üzerimize ihtiyar etme.
    Bizden razı oluver bizden kabul eyle. Ey Kerem sahibi! Ey esirgeyenlerin en merhametlisi! Duamı kabul eyle. Hamd alemlerin Rabbın’a mahsustur.
    Amin

    nereye gideceksen hayırlı yolculuğun olsun arkadaşım.kendini özletme

  8. dünden bugüne Says:

    ellerine sağlık bu tarifi ben de yapıyorum çok beğendiğim kurabiyedir:)


Bir Cevap Yazın

