PATLICANLI KÖFTE DİZMESİ

patlicanlikoftedizmesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzun yıllar önce Sana mutfağından almıştım bu tarifi.Geçen Ramazan ayı içinde bir kez yapmıştım ve misafirlerimce de beğenilmişti.Denemek isterseniz işte tarif:)

MALZEMELER:

Köfte için:

500 gr. kıyma

1 adet yumurta

3 dilim ıslatılmış ekmek içi

1 adet rendelenmiş kuru soğan

1 tatlı kaşığı kimyon

1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

Tuz,karabiber

İlaveten biraz köri ve kekik de kullandım.

***********

Köfteleri kızartmak için 3 yemek kaşığı sıvı margarin(Patlıcanlar da kızartıldığı için köfteler için yağ kullanmadım.Teflon tavada iki yüzünü  kendi yağıyla hafifçe kızarttım.)

3-4 adet patlıcan(1 kg. kullandım,alacalı soydum,soymayabilirsiniz de.Halka halka doğranıp tuzlu suda bekletilecek.Halkalar biraz kalınca olsa iyi olur.Sıvı yağda kızartılacak,kağıt peçeteye alınacak.)

4 adet sivri biber

3 adet domates

3 diş sarımsak(Sarımsağı da rendeleyip köftenin içine koydum)

Tuz,karabiber

Bir buçuk su bardağı et suyu( Sulandırılmış salça kullandım)

YAPILIŞI

Yapılan köfte hamuru yarım saat kadar buzdolabında dinlendirilir.Vaktim olmadığı için ben dinlendiremedim.Küçük  yassı köfteler yapılır.Arkalı önlü hafifçe kızartılır.Isıya dayanıklı bir tepsiye dikey olarak bir patlıcan bir köfte olmak üzere dizilir.Doğranmış biberler serpiştirilir.Sarımsak serpiştirilir.Ben rendeleyip köftenin içine koymuştum.Tuz,karabiber gezdirilir.Dilimlenmiş domatesler dizilip  et suyu ya da arzuya göre salçalı su gezdirilip fırına verilir.200 derecede 30-35 dk. pişirilir.Afiyet olsun!

yemekler kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Bir Cevap Yazın

