LOR TATLISI

lortatlisidj012
MALZEMELER

1 su bardağı un

1 su bardağı irmik
250 gr. lor peyniri
2 adet yumurta
Yarım pk. kabartma tozu(1 paket kullandım)
1 çay kaşığı limon suyu
Şerbeti için
4 su bardağı şeker
5 su bardağı su
1-2 damla limon suyu
YAPILIŞI
Şerbeti için su ve şekeri kaynat.Kaynadıktan sonra bir süre daha kaynatmaya devam edin,ocaktan almadan önce birkaç limon suyu damlatarak bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın.Yumurtalar ile loru çırp.İrmik,un,limon suyu ve kab. tozunu ilave et.Hamur elde kolayca şekil verilebilecek yumuşaklıkta olmalı,yoksa şerbetini iyi çekmez.Hamurdan küçük parçalar kopararak yuvarla ve hafif yağlanmış tepsiye diz.Fırında pişirdikten sonra şerbetini üzerine gezdir.Krem şanti ile servis et.O
an için elimin altında kaymak olduğu için ben kaymakla servis ettim
Şerbetin sıcak mı soğuk mu olacağı hakkında bir not yazmamışım tarif defterime.Yalnız hamurun içindeki irmiğin yumuşamaması gibi bir durum olabileceğinden şerbeti ılık bir haldeyken döktüm ve tatlıların şerbeti daha iyi çekmesi için hemen sıcak fırına tekrar koyup kapağını kapattım.Fırın çalışır durumda değildi.Gayet hafif bir tatlı.Afiyet olsun.
tatlılar kategorisinde yayınlandı. 5 Comments »

5 Yanıt to “LOR TATLISI”

  1. ----HAYATCEMRESİ---- Says:

    s.a sevgili kardeşim yeni sayfan hayırlı olsun.Rabbim rızasına uygun işler yapmayı hepimize nasib etsin{amin}.A’e’o

  2. cahidem Says:

    s.a.canım kardeşim benim.şükür kavuşturana.Yoksa sen yazıları tek tek mi aktarıyorsun?eğer öyle ise boşuna uğraşma.kontrol panelinden içe aktar yazan yere gir.oradan bloggeri işaretle tüm yazıların kolayca aktarılsın.henüz bende pek birşey bilmiyorum.öğreniriz inşaallah.Allaha emanet ol canım benim…

  3. burcunokta Says:

    S.a canım kardeşim yeni sayfan hayırlı olsun, şimdilik ben ugraşamıyorum ama ilerde Allahın izniylen bende taşınacagım inşaallah.canım öpüyorum kendine çok çok iyibak,Allaha emanet ol.

  4. cahidem Says:

    s.a. hayırlı cumalar dilerim kardeşim.Allah cümlemizin dualarını kabul eylesin inşaallah.

  5. mozaik Says:

    best of the best you power blog.


Bir Cevap Yazın

