SADRAZAM LOKUMU

sadrazam-lokumu

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzun süre önce bir kaç sayfada tarifine rastlamıştım.Yaklaşık 10-15 gün önce denemek nasip oldu. Keskinlininmutfağı  ve  yeşilkivi arkadaşlarımızın tariflerinden faydalanarak yaptım.Aslında bir misafir geleceğinde yeni bir tarif denemeye çekinirim sonuçtan emin olamadığım için.Ama her şey yolunda gitti,sonuç güzeldi ve misafirlerimce de beğenildi.Hatta tarifi de istendi-verildi.

MALZEMELER

KEKİ İÇİN

4 adet yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı+2 yemek kaşığı un

2-3 yemek kaşığı süt
1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

 KREMASI İÇİN
2,5 su bardağı süt
2.5 yemek kaşığı  un
1/2 su bardağı tozşeker
1 paket vanilya
Malzemeleri karıştırarak pişirin.Arada karıştırarak soğutun.

Ben vanilyalı hazır pasta kreması  kullandım
ÜZERİ İÇİN

2su bardağı ılık süt

1-2 su bardağı hindistancevizi

Muz veya iri çekilmiş fındık

YAPILIŞI

Yumurta ve şeker çırpılır. Un,süt,vanilya,kabartma tozu eklenip tekrar çırpılır.Yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen fırın tepsisine yayılır.Hafif pembeleşene dek  pişirilir.Fırında uzun süre kalmamalı çünkü gevreyince rulo yapamayız,kekimiz kırılır.Pişen keki önce uzunlamasına ikiye böleriz.Daha sonra da enine  iki üç parmak  kalınlığında dilimlere ayırırız.Böylece dikdörtgenler elde ederiz.Ben 14 parçaya ayırdım.Yeşilkivi bloğunun sahibi arkadaşımız her bir parçayı da enlemesine kesmiş,yeni farkettim.Ben öyle yapmamıştım  pastalarım epey tombul oldu.Her parçanın üzerine krema yayıp bir ucuna  halka dilimlenmiş muz koyup sardım.Arzuya göre fındık,fıstık vb. serpilebilir.Ilık süte batırıp hemen çıkararak hindistan cevizine buladım.Bir kaç saat dinlendirdim.Ertesi gün servis yapılırsa daha lezzetli olduğu söyleniyor.Afiyet olsun.

 

pastalar kategorisinde yayınlandı. 4 Comments »

4 Yanıt to “SADRAZAM LOKUMU”

  1. ----HAYATCEMRESİ---- Says:

    s.a.canım arkadaşım,
    çok güzel bir tatlı.
    doğru ,özellikle muzlu pastalar üzerinden bir gün geçince daha lezzetli oluyor,bekleme esnasında muzun o güzel rayihası ve tadı pastaya nüfuz ediyor.
    ellerine sağlık,Rabbime emanet ol,sevgilerimle…

  2. Petek Says:

    Canım çok güzel olmuş.tatlıyı severim.Siteniz çok güzel.Çok faydalı bilgiler var.

  3. cahidem Says:

    s.a.ellerine sağlık canım kardeşim,nefis bir görüntü, eminim tadıda enfestir,afiyet bal olsun…

  4. esra Says:

    s.a..sütlü tatlılar etkinliğimi renklendirirseniz çok sevinirim…


Bir Cevap Yazın

