YAKIŞIKLI BÖREK

yakisikliborek

Bu böreği minikevim-ezh.blogspot ve  ceylanayik.blogspot’ta görmüştüm.Arayı fazla açmadan hemen denedim.

MALZEMELER

2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılır)

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay bardağı sıvı yağ

2 çay bardağı süt

1 paket hamur kabartma tozu

Alabildiği kadar un (kulak memesi kıvamında)

Ve peynir,patates,ıspanaklı vb. iç malzeme.Ben  iç malzemede pırasa kullandım.Küçük küçük doğrayarak yıkadım ve biraz sıvı yağda kavurdum.Baharatla tatlandırdım ve soğuttum.

YAPILIŞI

Yoğrulan hamuru küçük bezelere ayırın (8-10 adet).Her bir bezeyi  biraz un yardımıyla mümkün oldukça ince açın.Açtığınız yufkanın bir kenarına şerit halinde iç malzemeden koyarak rulo yapın.Yağlanmış tepsinin ortasından başlayarak gül böreği gibi sarın.Diğer yufkaları da aynı şekilde  hazırlayıp tepsideki  böreğin etrafına dolayın.Benim tepsim az büyükçe gelmişti.Onun için üzerlerine hafifçe bastırarak tepsiye yaydım.Üzerine yumurta sarısı sürün.Nar gibi kızarması için yumurta sarısına 1 çay kaşığı pekmez  ekleyebilirsiniz.180 derece ısıda pişirin.Dilimleyerek servis yapın.Güzel bir lezzet,bir dahaki sefere nasip olursa patateslisini yapacağız.Çünkü bizim çocukların en sevdiği  börek iç malzemesi  patates.Denemenizi tavsiye ederim.Afiyet olsun!

börekler-çörekler kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “YAKIŞIKLI BÖREK”

  1. lavantin Says:

    Ellerine saglik.
    Gecenlerde ben de denemistim ve cok hosuma gitti.
    Kuru olmayan nefis bir dokusu var.
    Sevgiler…

  2. ----HAYATCEMRESİ---- Says:

    s.a. hayırlı günler canım kardeşim,
    gerçekten adı gibi yakışıklı bir börek olmuş 🙂
    ellerin dert görmesin,sevgilerimle…
    http://hayatcemresi.wordpress.com/


Bir Cevap Yazın

